![Namysł nad partycypacją rozpoczynamy z typowym dla tego zjawiska wczesnym entuzjazmem – pełni wiary, że muzyka może być narzędziem zmiany. Z podobnego założenia wychodzi otwierający numer tekst Katarzyny Dei, zwracający uwagę, że „niemal w każdym obszarze wykluczeń społecznych znajdziem](https://img.allee.pl/426/cena-glissando-1161093-400.webp)
Glissando
Opis: Namysł nad partycypacją rozpoczynamy z typowym dla tego zjawiska wczesnym entuzjazmem – pełni wiary, że muzyka może być narzędziem zmiany. Z podobnego założenia wychodzi otwierający numer tekst Katarzyny Dei, zwracający uwagę, że „niemal w każdym obszarze wykluczeń społecznych znajdziemy przykłady działań muzycznych, które starają się im przeciwdziałać”. Myśl ta podejmowana jest w kolejnych tekstach działu PRZECIW WYKLUCZENIOM: Sigrún Sævarsdóttir-Griffiths w rozmowie z Magdaleną Barszcz opowiada o swojej pracy z osobami w kryzysie bezdomności, dyrygentka Agnieszka Zińczuk przedstawia wyzwania w prowadzeniu chórów wielokulturowych, kuratorka Małej Warszawskiej Jesieni Paulina Celińska odpowiada na pytania Krzysztofa Marciniaka o udostępnianie świata muzyki współczesnej dzieciom, zaś Małgorzata Kęsicka uwrażliwia na potrzeby odbiorców w spektrum autyzmu. Zamykający dział George Lewis podkreśla, że obawa przed dyskursem tożsamościowym jest tak naprawdę obroną dominującej tożsamości, a żeby przeciwdziałać nierównościom w sztuce, czasem wystarczy „drobny akt kuratorstwa”.W ramach działu DŹWIĘKI SPOŁECZNOŚCI MIEJSKICH Kasia Jaroch opisuje blaski i cienie współpracy muzyków reprezentujących scenę klubową z władzami miasta, zaś temat odpowiedzialności animatorów lokalnych społeczności podejmuje Zorka Wollny w rozmowie z Agatą Pasińską. Dwa projekty badające pejzaż dźwiękowy, czyli amerykański UrbanRemix i łódzkie Głosy Starego Polesia, przybliżają Małgorzata Heinrich i Justyna Anders-Morawska. Wreszcie Wojtek Krzyżanowski opisuje społeczność skupioną wokół specyficznej przestrzeni artystycznej – poznańskiego Kołorkingu Muzycznego. WSPÓLNOTY AKTYWNYCH SŁUCHACZY odchodzą od przyjętego na początku przekonania o niewinności partycypacji. Antoni Michnik przywołuje różne przypadki koncertowych skandali i wyrazistych reakcji publiczności. Antymanifest partycypacji kreśli następnie Monika Żyła, a Rafał Zapała w rozmowie z Wioletą Żochowską wątpi we wspólnototwórcze możliwości muzyki, mimo że w swych utworach nie stroni od aktywizacji słuchaczy. Strategie redefinicji wydarzenia koncertowego i większego otwarcia go na odbiorcę analizuje Monika Pasiecznik, łącząc perspektywę badaczki koncertu i kuratorki. Do działania zachęca również Jenny Moore w rozmowie z Katją Heldt, odsłaniająca kulisy swojego projektu Doing not Saying zrealizowanego na festiwalu Borealis w Bergen w 2020 roku.DOŚWIADCZENIA PARTYCYPACJI to zbiór opisów praktyk partycypacyjnych – tym razem z bardzo osobistej perspektywy ich uczestników i twórców. Kasia Urban w swoim reportażu udziela głosu osobom niewidomym i niesłyszącym, które uczestniczyły w warsztatach prowadzonych przez Pawła Romańczuka. Choreografka Alicja Czyczel dzieli się wrażeniami i metodami pracy z rezydencji artystycznej w Kopenhadze, w której pracowała z lokalną społecznością, by za pomocą ruchu zmapować pejzaż dźwiękowy terenów poprzemysłowych. Piotr Tkacz w niemal pamiętnikarski sposób opisuje osobiste doświadczenia uczestnictwa w kolejnych festiwalach online, a ciekawym uzupełnieniem jego spostrzeżeń jest artykuł Bridgid Bergin opisujący próbę przetłumaczenia utworów The Tuning Meditation oraz The Heart Chant Pauline Oliveros na wydarzenie na Zoomie. Numer zamyka Krzysztof Kwiatkowski, jeden z pionierów edukacyjnych działań partycypacyjnych na polu muzyki współczesnej w Polsce, który przedstawia zainicjowany przez siebie cykl Dźwiękowisko. Redaktor prowadzący: Krzysztof Stefański („Ruch Muzyczny”)Projekt okładki: Joanna Meuś Glissando jest dostępny w sprzedaży w kategorii kultura, sztuka, media w cenie 18 zł i 00 gr (osiemnaście złoych i zero groszy), Marka tego produktu to Fundacja 4.99. Produkt jest nowy, a oferta jest dostępna na sprzedaż po kliknięciu w kup teraz lub w przycisk więcej informacji. Numer oferty : 1161093. Następna oferta to Prosta sprawa. Tą ofertę wyświetlono siedem razy.Numer dostawcy | 31945 |
ID | c633903d-b0d5-439a-80e6-7276c7841839 |
Ostatnia zmiana | 1675129440488 |
Waluta | PLN |
Isbn | 1733-4098 |
Kategoria | Kultura, sztuka, media |
Numer produktu | 1161093 |
Wyświetleń | 7 |
Oferta sklepu | Zobacz ofertę sklepu |
tag | muzyka |
tag | interdyscyplinarność |
tag | prasa |
tag | ebook |
originalPrice | 18.00 |
tag | krytyk muzyczny |
tag | feminizm |
tag | kobiety w muzyce |
tag | kultura |
filesSize | epub 6,55 / mobi 2,85 / pdf 18,73 |
tag | eczasopismo |
isPromo | no |
section | eprasa |
tag | e-prasa |
language | polski |
tag | mobi |
tag | muzyk |
formats | pdf, epub, mobi |
protectionType | LEGIMI |
filesCount | 3 (epub, mobi, pdf) |
tag | demokracja |
tag | pasja |
tag | sztuki muzyczne |
tag | dziennikarz muzyczny |
tag | muzyka współczesna |
tag | epub |
tag | wydarzenia kulturalne |
ProgramName | Publio |
Producent | Fundacja 4.99 |